Tonton TV Satelit Secara Online & Percuma

      Kini anda boleh menonton TV satelit secara online seperti Star Movies, Discovery Channel, Al Jazeera, ESPN, Cartoon Network dan banyak lagi (ikut senarai yang ada adalah 136). Semuanya secara percuma kecuali hanya perlu bayar bil broadband (untuk online) dan bil elektrik (untuk pasang komputer). Tak perlu lagi bayar bil langganan TV tersebut. Tapi bergantung kepada kelajuan broadband anda juga.
      RIS-IT pun terjumpa secara tak sengaja. Tak sempat buka kesemuanya dan ada juga yang gagal dibuka atas sebab-sebab yang RIS-IT sendiri tak tahu. Tapi untuk Star Movies berjaya dibuka. Dan rasanya ini saluran untuk India memandangkan iklan yang ada adalah iklan dari India. Tak kisahlah, janji free. ESPN pun boleh dibuka.
      Setakat ini tontonan tak terganggu dan TV bersiaran secara berterusan. Mungkin masih ramai yang belum menggunakan perkhidmatan ini menyebabkan siaran memuaskan.

Untuk mengunakan perkhidmatan ini sila ikuti langkah-langkah berikut;

Langkah 1 : Perlu mendaftar laman sosial MillatFacebook (klik sini utk buka MFB). Kepada sesiapa yang belum tahu, millatfacebook ini adalah laman sosial berciri Islamik dari Pakistan yang asalnya adalah untuk menyaingi Facebook. Rasanya dah 3 tahun beroperasi. Kalau dah ada akaun, hanya login masuk. (Bolehlah add saya kalau dah buka akaun di sini ---> http://mymfb.com/idris/)

Langkah 2 : Klik pada menu 'TV' yang berada di bahagian atas.

Langkah 3 : Senarai TV yang ada akan dipaparkan dan bahagian atas sekali akan dipaparkan senarai TV yang popular. Untuk melihat TV senarai TV lain sila tatal skrin hingga ke bawah. Setiap muka surat ditunjukkan 10 saluran TV. untuk melihat saluran TV seterusnya sila klik butang arrow kekanan yang berada di bahagian bawah.

Langkah 4 : Untuk mempercepatkan pencarian TV berdasarkan kategori, klikkan jenis saluran TV yang diingini yang disenaraikan di bahagian tepi. Terdapat 15 kategori yang ada seperti Education, Kids, Movies dan Music.

Langkah 5 : Klik pada bahagian ikon TV yang dipaparkan untuk menonton. Dan TV yang menjadi pilihan anda akan dipaparkan. Sebagai contoh di bawah adalah Star Movies.

Nota : Untuk menonton dalam saiz 'full screen' sila klik icon di bucu kanan bawah.

SELAMAT MENONTON

Tiada ulasan: