PIKOM PC Fair


15 April lalu secara tak sengaja aku telah menerjah PIKOM PC Fair yang diadakan di Kuala Lumpur Convensyen Centre. Tujuan asal ke KL ni adalah untuk urusan lain tapi ketika sedang ronda-ronda sekitar KL, ternampak signboard tentang PC Fair ni. Jadi memang ambil peluang untuk ke sana juga. Memang rambang mata. Memandang ETS (train express) aku kul 5.35 petang jadi banyak masa aku boleh tinjau2 kat sana.
Jika sebelum ni hanya pergi PC Fair kat bandaraya yang tak sebesar KL ni, jadi memang la tak sesuai nak bandingkan gerai pameran yang ada di situ dengan yang dibuat di bandar lain. Kat sini lebih besar, sesak dan meriah dan membuatkan aku rambang mata.
Lihatlah ramai orang berpusu-pusu masuk ke Pusat Konvensyen tersebut untuk sama-sama menyesakkan dewan pameran tersebut. Pintu masuk dan pintu keluar adalah berbeza dan ini membuatkan seakan-akan kita melalui jalan sehala kerana jika dah lalu sesuatu gerai pameran kita tidak lagi akan melalui gerai pameran itu semula. Tapi ini dapat mengelakkan kesesakan kerana PC Fair ni memang sesak. Gambar berikutnya menjadi bukti.
Diakui memang besar dan pelbagai peralatan berkaitan IT yang ada dan sesiapa yang rajin survey pasti dapat membeli peralatan yang berbaloi pada harga dan kualiti. Aku pula tak beli apa-apa pun sebab memang tak rancang pun nak datang ke sini pada awalnya jadi tak de la barangan yang tersangkut di tangan. Fuhhh... jimatttt.

Tiada ulasan: