CARIAN NO TELEFON

-->
Advertisement
Topup Murah Utk Semua Telco
Klik Gambar Ini
***********************
Anda menghadapi kesukaran untuk mencari nombor telefon yang diperlukan. Sebagai contoh, jika anda tahu nama kawan atau syarikat yang ingin dihubungi, namun anda tiada nombor telefon mereka untuk dihubungi.
Mungkin sebelum ini anda pernah menggunakan perkhidmatan tefonis dengan menghubungi talian 103 untuk mendapatkan maklumat (anda akan dicaj 30 sen untuk sekali panggilan). Namun kini terdapat satu cara mudah dan popular untuk mendapatkan nombor telefon iaitu menggunakan buku panduan telefon yang disediakan oleh TM iaitu 'buku panduan telefon secara online' yang lebih dikenali Yellow Pages (utk syarikat) dan White Pages (untuk individu).
Selama ini kita mungkin telah biasa melihat dan menggunakan buku panduan telefon yang dibekalkan secara percuma oleh TM namun perkhidmatan 'buku panduan telefon secara online' ini juga adalah percuma. Ia mudah dan menjimatkan wang dan masa anda.
Untuk tujuan tersebut ikuti langkah-langkah seperti di bawah.
Pergi ke laman sesawang  http://www.yellowpages.com.my/ dan anda akan di bawa ke laman sesawang seperti di bawah. Terdapat pelbagai pilihan di menu sebelah kiri seperti carian nombor rumah, carian nombor Jabatan Kerajaan dan carian mengikut kategori. Untuk carian carian tersebut klik pilihan yang anda inginkan.

-->
-->
Sebagai contoh, jika ingin mencari nombor telefon sesuatu 'kedai' taipkan perkataan 'kedai' dibahagian carian "Find" dan jika anda ingin menkhususkan carian di sesuatu tempat (contohnya 'Kuala Lumpur', taipkan 'Kuala Lumpur' di ruangan carian "Location".
Selepas itu tekan menu "Search".

 

Carian yang ditunjukkan adalah bagi semua nama yang mempunyai perkataan ‘KEDAI’ tak kira ia di depan, tengah atau belakang. 
Senarai yang dicari akan ditunjukkan seperti di bawah.  Jika terdapat banyak pilihan yang keluar, klikkan pada bahagian "page" atau "abjad' untuk mendapatkan carian anda.
  

 Untuk cari no telefon rumah, klik "home" dan caranya masih sama dengan carian syarikat seperti yang ditunjukkan di atas.


-->
Untuk carian pejabat kerajaan, klik "government" dan senarai jabatan-jabatan kerajaan akan keluar seperti yang ditunjukkan di bawah.
  

-->
Setakat ini hanya nombor talian tetap dari syarikat TM sahaja yang boleh di cari melalui carian secara online (yellow pages). Saya masih tercari-cari cara untuk mendapatkan nombor telefon bimbit bagi perkhidmatan penyedia telefon mudahalih. Mungkin anda tahu caranya dan ingin berkongsi maklumat tersebut. Maklumat anda amat dialu-alukan untuk kita kongsikan bersama-sama.

***********ADVERTISEMENT***********

57 ulasan:

assuary berkata...

assalamualaikum...saya nak cari no tel. rumah kawan saya melalui yellow pages tp x dapat la.. bleh en. tlg tnjukkkan dgan detail x?

RIS-FAMILI berkata...

1. Klik / buka http://www.yellowpages.com.my/
2. Kemudian masukkan namakawan anda (yg digunakan utk mendaftar dgn telekom) di kotak pertama dan bandar di kotak kedua (kotak kedua tak wajib isi)
3. Klik search.
Jika ada (*), nama akan dipaparkan.
(*) - Hanya utk 1. no talian tetap telekom, 2. yang tidak melanggan pakej privasi (nama tak dipaparkan), 3. pastikan guna nama seperti beliau daftarkan dgn telekom.

Tanpa Nama berkata...

Hi there,I enjoy reading through your article post, I wanted to write a little comment to support you and wish you a good continuation. All the best for all your blogging efforts.

Tanpa Nama berkata...

kenapenye..sy taip name kawan sy..tp yg keluar..name syarikat?

Ris Ya berkata...

Mungkin dia daftarkan no telefon tu atas nama syarikat (no tu memang sama dengan nombor member ke?). Kalau tak sama mungkin dia guna nama ahli keluarga yg lain utk daftar.

Tanpa Nama berkata...

This is excellent! Where do you find this stuff?

Tanpa Nama berkata...

hi, i rasa website ni cume untuk company atau kedai je kot.coz i try use my registered home fix number pon xde.so if u dapat cari website yang bole search contact number by individual dat would be great.coz i da carik but still hopeless

Ris Ya berkata...

Terima kasih atas kunjungan anda.
Saya dah cuba dan sesetengah nombor private memang tak keluar. Tak pasti pulak kenapa sebab masa entri ini ditulis pada 2009 lalu banyak no private boleh di cari. Mungkin sekarang ini dah dihadkan (mungkin) utk tujuan privasi.
Dan kalau saya jumpa website lain yg boleh cari no private dengan lengkap, Insya Allah saya buat entri terbaru.

Tanpa Nama berkata...

as salam...saya nak cari nombor telefon maxis someone macam mana yer?

Tanpa Nama berkata...

mcm mana pula jika kita cuma ada no tel saja dan nak tau owner die?

Tanpa Nama berkata...

salam..
nk tanya,buku yellow pages@white pages nie x dijual ke?

Ris Ya berkata...

Buku ni rasanya ada disediakan di kedai-kedai TM pada masa-masa yang ditetapkan. Saya pernah ambil sebelum ini (masa opis depan pejabat TM) tapi sekarang ni dah tak ambil sebab jauh nak pergi. Nak tahu bila buku ini diedarkan, kena hubungi pihak TM.

Tanpa Nama berkata...

Hye sya nk cari no tlfn kwn sya tpy dia brd jauh.sya dh buka yellowpages tpy x dpt pn..

Tanpa Nama berkata...

Susah nak cari.banyak kali cuc x dapat.no ni 066893000 kawasan mane.

Tanpa Nama berkata...

Sy dpt pggln dr no ni 0327178000...tp ble sy wt pggln smule xdpt...sy nk tau mcm ner nak cr almat no ni...

Tanpa Nama berkata...

Saya dpt panggilan dp nombor 0341421304. Saya nak tahu alamat nombor ini. Tk.

Tanpa Nama berkata...

Dua hari berturut sy dpt call dari no ni 052205800 tapi bila call balik tak dijawab pula.Boleh saya tau dari mana panggilan di buat.

erma suriani bte fardi berkata...

nak cari kwn lama no.tel dia dah lupa ,dulu dia ada pakai maxis .tlg carikan.

Tanpa Nama berkata...

sya nk cri kwn prempun..dn sya mnta no kwn prempuan..mcm cra nya..agar sya dpt mnemukan no prempuan trsebut..sya ingin cri kwn prempuan k..sila bntu sya mcm mna cra nya...

Tanpa Nama berkata...

Assalam...dah byak cra sy gnakn nk dptkn no telifon ssorg ni....
Sy amt mmerlukan no telifon sdah brapa thum dye hlangkn dri bsama ank sy....hrap dpt mbantu...
Dan hnya ini shj yg sy dpt bri...ADNAN BIN EMBONG I/C
761106-11-5313
Hrap sdi mnolong...n hnye tuhan shje yg dpt mblas sgle jse baek anda

Tanpa Nama berkata...

Sekiranya dapat info adnan bin embong...hrap email kn kpda sy
tiejoe26@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Ada sesiapa megenali abidin bin ali(57tahun) info saya sitizaismillajeffri@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Abidin bin ali
43 jn tun mustapha
Kg pohon batu
Labuan
Kp lama 409501
Tarikh lahir 16.ogos.1957

Unknown berkata...

Ada sesiapa yg mengenali aminuddin hj hassan asal tampin...tahun lahir 17jun 1973

Jantan berkata...

Boleh tolong cari alamat no ni 0174536723

Jantan berkata...

Boleh tolong cari alamat no ni 0174536723

Tanpa Nama berkata...

Sy mncari org yg brnama adnan bin embong....no k/p....761106-11-5313...alamat trakhir di tasik chini timur 1......tahun trakhir 2009....
Sila wsaap sy skiranya dpt detail @ apa bkaitan dgan nya.... prtolongan anda amtlah sy hargai n hnya dye sj yg dpt mbals jasa tuan/puan
0176024731 @email sy fatihah211212@gmail.com

Unknown berkata...

Aku rase aku penah tgk no ni.. ade pmpuan minx duit kan.

Unknown berkata...

Klu sya nk cari no yg sya tk dkenali macam mana ya?

Unknown berkata...

Klu sya nk cari no yg sya tk dkenali macam mana ya?

Unknown berkata...

macam mana nak tahu tuan punya no ? tolong ajar.. saya amat memerlukan pertolongan anda

Unknown berkata...

macam mana nak tahu tuan punya no ? tolong ajar.. saya amat memerlukan pertolongan anda

Tanpa Nama berkata...

Salam saya memerlukan pertolongan semua..ada seorang yang berhutang ayah saya 30ribu..lps 2 dia lari..sekarang ni tiba2 saya x tahu dia kata dia boleh tolong bayarkan 1bulan 500...siap bersumpah atas isteri dia n anak..saya tanya sape dia xnak jawab dia kata kawan dia..sekarang ni dia dah tutup anset sudah 3hari..skrg dia baru byar 1500..boleh tolong saya..saya mintak tolong sangat sebab saya nak tolong ibu bapa saya yang skrg dalam keadaan susah..lagi pun bapa saya sakit dah lama...saya anak dia akan membantu dia..saya memohon sangat..ni no nya kalau boleh saya boleh dapat nama dengan alamat dia..2 dah cukup memandai...Skrg kawan dia dah menipu...01129033141

Tanpa Nama berkata...

saya nak tau no ni 0123369565 0173786623 0173333333 ni milik sapa setahu saya no ni milik suami orang tp suami nya ni gatal ramai perempuan x padan dgn tua dh 50 lebih dah

aishah berkata...

saya nak tau no 0123369565 0173786623 017333333 no ni milik suami orang tp gatal nama nya saya nak tau t kasih

aishah berkata...

tolong jawab ye no ni sapa punya 0123369565 0173786623 0173333333

Unknown berkata...

Mcm mna nk cari no fhone melalui alamat rumah bly ke....nk call owner sesebuah rumah

RIS-IT berkata...

Ramainya yg tanya.
Panduan ni dah lama saya buat (2009) jadi dah ada cara baru nak cari nama berdasarkan no telefon.
Boleh guna aplikasi tru caller, whoscall atau mana2 yg selesa.

Tanpa Nama berkata...

Saya hanya tau alamat, tetapi saya perlukan nombor rumah tersebut. Bole cari dan dapat dari sini juga ke?

ETANIKA berkata...

Macam mana nak kesan siapa pemilik no tel ye? Sebab ada nombor sahaja. Siapa yg tel xnak bg tau nama..tq

Tanpa Nama berkata...

Kalau dari alamat rumah nak dapat nombor telefon tuan rumah nya boleh tak?

Tanpa Nama berkata...

Salam,sy nak tnya no yg sntiasa call sy nie dr mn ya nie no nya0350396707

Unknown berkata...

As salam tuan..boleh ke detect nombor telefon terbaru yg di gunakan melalui nama penuh dan no. Mykad ? Tq tuan
.

Unknown berkata...

Assalamualaikum



Nak mintak tolong carikan no Kwn sy...sy kehilangan no dia...Sy cuma ada nama penuh dia Nurtiara binti Rashid...24tahun...ada sapa2 boleh tlg x..

Ris Ya berkata...

Cuba google nurtiara rashid sbb saya jumpa banyak profil nurtiara

Unknown berkata...

Sy dah cuba Google...cari kt fb..cari kt ig..tp bkn dia..Sy suspect dia pakai Nick name lain..hmmmm, sy cuma ternampak id dia kt app je..tp xtau nak trace pakai id..

Tanpa Nama berkata...

Mencari no handphone.. Saya yg hilang.. Bagaimana

Unknown berkata...

Bagi maulu saya

CINTA QASEH berkata...

Nak cri no fon celcom.hanya tau nama muin saja.tgl di semenyih.cmne nak cri.urgent

azmay berkata...

salam..
web atas tu dah takde..
ada ke cara nak cari no telefon rumah dgn guna alamat rumah

Unknown berkata...

1312260

Unknown berkata...

aslm kwn2 minta bantuan tlong saya nak minta tlong macam mana detik nama permilik nmbr tel sim card u mobil nk thu nama dia ic dia dan alamat psl dia telah bawa lari motor saya dia berkerja tempat dgn sya dulu klu dpt info wassp saya 0182411505zack ni nmbr org yng tel org curi motor sya 0186658156

Unknown berkata...

aslm kwn2 minta bantuan tlong saya nak minta tlong macam mana detik nama permilik nmbr tel sim card u mobil nk thu nama dia ic dia dan alamat psl dia telah bawa lari motor saya dia berkerja tempat dgn sya dulu klu dpt info wassp saya 0182411505zack ni nmbr org yng tel org curi motor sya 0186658156

Unknown berkata...

hrp semua dpt tlong sya dlm kesusahan ni sya nk cri org ni dia dok kat kedah skg nmbr tu atif tu nak thu alamat beliau atau nambr ic nama

Unknown berkata...

sya memang nak cri org kwn psl sya tel dia angkt tpi tk nak berckp dgn wassp pun sama hrp siapa2 ada dpt info hubungi sya nmbr motor wgy4152ex5 warna biru
0182411505

Unknown berkata...

06-553 kawasan mana ye?

Unknown berkata...

Cari fatimah Zainal asal kpg gajah butterworth