Perhimpunan Bersih 2.0 | Undian Melalui Facebook | Mari Mengundi

Perhimpunan yang baru diadakan baru-baru ini mendapat pelbagai reaksi. Ada yang mengatakan perhimpunan tersebut berjaya dijalankan dan ada yang juga kata yang gagal. Tak terkecuali ada yang berkecuali. Oleh sebab itu RIS-IT dengan suka-suka membuat tinjauan atau undian untuk mengetahui pandangan pengguna facebook. Kalau nak mengundi sila klik sini.

Soalan yang ditanya adalah - "Pandangan Anda Tentang Perhimpunan Bersih" dan pilihan jawapan ialah "Berjaya", "Tidak Berjaya" dan "Berkecuali".
Soalan dalam facebook (gambar pemilih ditutup dengan warna merah untuk merahsiakan identiti 'dlm blog ini')

Undian bermula pada 9.00 malam 9 Julai 2011 dan sehingga entri ini ditulis (11:11 malam, 10 Julai 2011) terdapat 117 penguna facebook yang mengundi dan pecahannya adalah seperti ditunjukkan di bawah.

Pilih "Berjaya" sebanyak 43.6 peratus.
Pilih "Tidak Berjaya" sebanyak 26.5 peratus.
Pilih "Berkecuali" sebanyak 29.9 peratus.

Dan bilangan pembaca facebook yang akan mengundi dijangka akan bertambah kerana isu tersebut masih hangat lagi ketika ini. Pengundi undian ini juga meliputi semua golongan kerana setiap pembaca boleh menyebarkan kepada kawan-kawan facebook mereka yang lain. Penggundi juga boleh memberi komen tapi dinasihatkan tidak memberi komen yang mencetuskan sesitiviti. RIS-IT tidak bertanggungjawab atas sebarang komen seperti itu.

MARI MENGUNDI

Tiada ulasan: