FACEBOOK : Ranking Mengikut Negara

Memandangkan Facebook masih kekal antara laman sesawang yang popular di dunia malah juga di Malaysia, dengan ini RIS-IT ingin berkongsi maklumat yang didapati dari laman sesawang Facebakers. Semua statistik adalah maklumat yang dipetik dari laman tersebut dan disusun mengikut kategori Dunia, Asia, Asia Tenggara dan peratusan Asia. Statistik asal adalah meliputi 213 negara tetapi diringkaskan kepda 20 negara sahaja kerana Malaysia termasuk dalam top 20.
Tak sangka sungguh, rupanya rakyat Malaysia suka berfacebook hinggakan tersenarai di tempat ke 16 Dunia, 4 Asia dan ke 3 Asia Tenggara. Jika dilihat dari segi peratusan pula, 33% penduduk Malaysia ada akaun facebook tapi saya rasa ini berdasarkan andaian setiap akaun facebook tersebut hanya untuk seorang pengguna. Namun realitinya sesetengah pengguna mempunyai lebih dari satu akaun.
Facebook ni bagi saya ada kebaikannya jika digunakan secara berhemah. Tapi jangan sampai asyik berfacebook sehingga mengabaikan kerja (di pejabat) atau rumahtangga (di rumah).
Saya pun ada akaun facebbok juga. Klik sini untuk lihat profile facebook saya.



Tiada ulasan: