Blog - Jana Pendapatan dengan Iklan

Bagi penulis blog yang ingin menjana pendapatan dari blog mereka, terdapat banyak cara untuk tujuan tersebut. Samaada menjual barangan barangan melalui blog, menawarkan perkhidmatan melalui blog, menawarkan ruangan iklan untuk dipaparkan ataupun daftar dengan komuniti yang menawarkan perkhidmatan pengiklanan.

Cara yang mudah adalah dengan mendaftarkan diri dengan komuniti yang menawarkan perkhidmatan pengiklanan. Saya mengatakan mudah kerana kita tak perlu bersusah payah untuk mencari pihak yang ingin mengiklankan produk / perkhidmatan mereka kerana semuanya akan diuruskan oleh komuniti tersebut. Selepas mendaftarkan diri, hanya letakkan kod yang diberikan di dalam blog kita.

Kita hanya perlu menulis entri-entri yang bersesuaian bagi menarik pembaca. Lagi ramai pembaca, lagi banyak pengikan yang berminat untuk meletakkan iklan dalam blog kita. Semakin banyak pengiklan, semakin kencang pendapatan kita. Saya telah merasai hasil dari pengiklanan tersebut (sikit je sebab blog picisan je).

Antara enam syarikat pengiklan yang luas digunakan adalah seperti disenaraikan di bawah. Pilihlah mana-mana yang anda sukai, selesa, yakin, menguntungkan dan glamer. Nak letak semua pun boleh tapi nanti iklan-iklan tu pulak yang lebih menonjol dari entri-entri dalam blog tu. (Klik pada nama iklan untuk ke laman iklan tersebut)







Nota : Anda dilarang mengklik sendiri iklan tersebut berulang kali kerana tindakan ini melanggar 'terma dan syarat' yang ditetapkan.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kerana sudi berkongsi info. Yang mana satu rasanya bagus? Minta pandangan.